سریال انیمیشن «زوزو و دوستان» روی آنتن شبکه پویا + زمان پخش سریال «یانگوم» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش رئیس سازمان صداوسیما: محور‌های مناظرات به‌گونه‌ای طراحی شده است که امکان ورود به حواشی به حداقل برسد تمدید مهلت ششمین دوسالانه «کارتون کتاب» برنامه‌های تلویزیون برای عید سعید قربان + زمان پخش بازگشت «رخساره» با قطعات خاطره‌انگیز به تالار وحدت جوایز برگزیدگان انسی ۲۰۲۴ اهدا شد جزئیات تازه‌ترین پروژه «علی‌اکبر شکارچی»، استاد موسیقی در فضای مجازی «تاجی» به پایان خط رسید | روایت یک تصمیم سخت درگذشت «صدرا روحانی»، شاعر پیشکسوت، در سکوت خبری ماجرای شکایت صدا و سیما از «عادل فردوسی‌پور» + عکس آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینما (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) آخرین اخبار از سریال «سلمان فارسی» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ مرد تیغ و ابریشم | یادی از نرسی گرگیا، بازیگری که اگر زنده بود امروز ۸۶ سالگی اش را جشن می‌گرفت عرض ارادت هنرمندان به سیدالشهدا (ع)
سرخط خبرها

فیلمنامه‌نویس مشهدی: آرزویم است که درباره امام رضا (ع) فیلمنامه خوبی بنویسم

  • کد خبر: ۲۲۹۲۳۴
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
فیلمنامه‌نویس مشهدی: آرزویم است که درباره امام رضا (ع) فیلمنامه خوبی بنویسم
یک فیلم‎نامه‌نویس مشهدی گفت: همیشه بستر برای ساخت فیلم امام رضا فراهم است. تنها چیزی که نیاز دارد این است که فیلمنامه‌نویس با دید تازه‌ای به این ماجرا نگاه کند.

فیلمنامه‌نویس گشت ارشاد ۳ افزود:در بعضی فیلم‌ها ما گنبد و گلدسته، توسل و دعا و پنجره فولاد می‌بینیم که این فیلم امام رضایی به حساب نمی‌آید.به گزارش شهرآرانیوز،حسام سامری‌زاده، فیلمنامه‌نویس مطرح مشهدی است که نگارش فیلمنامه‌های مطرحی همچون گشت ارشاد ۳ را در کارنامه خود دارد. این هنرمند خلاء تولید فیلم‌هایی با موضوع امام رضا (ع) را در نبود فیلمنامه مناسب و نگاه نو به این موضوع می‌داند.  

با فرا رسیدن ولادت امام رضا(ع)، گفت‌وگویی با فیلمنامه‌نویس مشهدی درباره فیلم‌های امام رضایی داشتیم که در ادامه می‌خوانیم.

 حسام سامری‌زاده با اشاره به فیلم درباره امام رضا (ع) اظهار کرد: ‎به تا کنون فیلم ماندگاری برای امام رضا (ع) ساخته نشده است. زمانی ما فیلم می‌سازیم که درباره شخصیت امام رضا (ع) و ساحت مقدس ایشان بوده که این فیلم هیچ وقت ساخته نشده است.

فیلمنامه‌نویس گشت ارشاد ۳ افزود:در بعضی فیلم‌ها ما گنبد و گلدسته، توسل و دعا و پنجره فولاد می‌بینیم که این فیلم امام رضایی به حساب نمی‌آید.

این فیلمنامه‌نویس مشهدی بیان کرد: هیچ فیلمی تا به حال ساخته نشده که بعد دیگری از شخصیت امام رضا را نشان دهند.

سامری‌زاده خاطرنشان کرد: همیشه بستر برای ساخت فیلم امام رضا فراهم است. تنها چیزی که نیاز دارد این است که فیلمنامه نویس نگاهش را از گنبد و گلدسته بردارد و با دید تازه‌ای به این ماجرا نگاه کند و فیلمنامه‌های متنوعی در این زمینه نوشته شود.

یک فیلمنامه‌نویس مشهدی: همیشه بستر برای ساخت فیلم امام رضا فراهم است

وی ادامه داد: بین هنرمندان و مسئولان چنین نگاهی وجود ندارد. سوال من از فیلمسازان این است که چرا فیلمتان را در شیراز و اصفهان نمی‌سازید؟ این موضوع بسیار سخت و دردناک است و کم لطفی به ساحت امام رضا (ع) به حساب می‌آید.

این فیلمنامه‌نویس مشهدی تصریح کرد: همه ما فکر می‌کنیم با شناخت و علاقه زیادی که به امام رضا (ع) داریم و بر همین مبنا درباره ایشان ساده می‌نویسیم. امام رضا (ع) زوایایی دارد که باید به آن پرداخته شود. 

سامری‌زاده افزود: انیمیشن بچه زرنگ به موضوعی پرداخته بود که من تا کنون ندیده بودم. در این انیمیشن امام رضا(ع) علاوه بر اینکه ضامن آهو شده بود، ضامن آن شکارچی هم شد. می‌خواهم به این موضوع اشاره کنم که این زاویه کودکانه است، اما هیچ کارگردان و نویسنده‌ای به سراغ آن نمی‌رود.

فیلمنامه‌نویس «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» بیان کرد: مسئولان ما به دنبال کار‌های کلیشه‌ای هستند و خودشان را در این حیث صاحب‌نظر می‌دانند. مسئولان از هنر هیچ شناختی ندارند و نمی‌گذارند هنرمندان نیز به کار خود برسند. آنها دوست دارند امام رضا (ع) همیشه شفا دهنده باشند. همه در کلیشه‌ها گم شده‌اند.

این فیلمنامه‌نویس مشهدی گفت: من آرزویم است که درباره امام رضا (ع) فیلمنامه خوبی بنویسم. من فکر می‌کنم در حدی نیستم که درباره شخصیت بزرگی مانند امام رضا (ع) فیلمنامه‌ای بنویسم. این کار بسیار سخت و عظیم است و باید در حدی باشد که حق مطلب را ادا کند. امیدوارم تا زنده هستم فیلم خوبی درباره امام رضا (ع) ببینم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->